Nu al drie Friese Tall Ships met jaarlijks 450 plekken en verhuizing naar Harlingen!
Deze week viert de organisatie drie bijzondere mijlpalen: de verhuizing naar de Waddenpromenade van Harlingen, een recordaantal deelnemers én een nieuwe campagne.
Terwijl de wereld worstelt met de verslaving aan smartphones en sociale media, ziet Masterskip een opmerkelijke tegengestelde trend. Steeds meer scholieren kiezen ervoor om zes weken offline te gaan tijdens een Masterskip reis. Nooit schreven zich meer jongeren in dan voor seizoen 25 /26.
Een groeiende behoefte
De afgelopen jaren is Masterskip - mede daardoor - gegroeid van 1 Tall Ship met 80 plekken per jaar, naar 3 eigen Tall Ships met in totaal maar liefst 450 deelnemers. Per reis kunnen per schip 25-45 scholieren mee. Daarmee werkt de organisatie toe naar twee dromen: Bereikbaarder worden voor meer jongeren. En ten tweede: de traditie van opleidingsschepen weer in ere herstellen. Want met de schepen Wylde Swan, Noorderlicht en de Gulden Leeuw is weer een volwaardige Nederlandse vloot ontstaan.
Een iconisch kantoor, een iconische campagne
Die groei van de organisatie maakt dat het tijd is om uit de schulp te kruipen en zichtbaarder te worden. Eind mei verhuist Masterskip daarom vanuit Akkrum naar een iconische plek in Harlingen. Het kantoor strijkt neer op de Waddenpromenade in het pand naast de havenautoriteiten. Jarenlang stond dit voormalige Chinees restaurant leeg, dus ook Harlingen is blij met dit maritieme gebruik.
Tegelijkertijd lanceert Masterskip een nieuwe campagne met een stevige oproep: Tall Yourself. “We varen op schitterend azuurblauw water en langs tropische eilanden. Maar ook daar zeilen we pittige meerdaagse trajecten. Met Tall Yourself maken we duidelijk wat je mag verwachten van Masterskip. Je komt groter, sterker en scherper terug. Want het zijn stevige reizen vol fysieke en mentale uitdagingen”, aldus Stienstra.