Van Campen & Dijkstra

Van Campen & Dijkstra

Stap over naar RegioBank met onze gratis overstapservice. Loop binnen op Voorstraat 94 of bel 0517-212140 voor een afspraak.
Peter Kuiper, voor oog en oor

Peter Kuiper, voor oog en oor

Nieuwe bril, contactlenzen of hooroplossing? Bij Peter Kuiper, dé opticien en audicien bent u aan het juiste adres.
Expert Harlingen

Expert Harlingen

Bekijk de nieuwe folder met de beste aanbiedingen!
van Veen Uitvaartzorg

van Veen Uitvaartzorg

Uw uitvaartondernemer in Harlingen voor een begrafenis of crematie in Friesland en omgeving.
C.L. International: Goed op weg

C.L. International: Goed op weg

Het bergingsbedrijf voor Noord-West Friesland, Terschelling en Vlieland.
Ondernemend Harlingen

Ondernemend Harlingen

Ondernemend Harlingen is hét platform voor alle bedrijven in en rondom Harlingen. Onderneem het in Harlingen, Welkom aan Zee!
Gemeente Harlingen

Gemeente Harlingen

Hier vindt u alle informatie over de producten en diensten van de gemeente Harlingen.
Harlinger UITagenda

Harlinger UITagenda

De Harlinger UITagenda is de centrale agenda van alle evenementen en activiteiten in en rondom Harlingen.

Waarom kijken meer mensen tv op computers?

05-03-2022

HARLINGEN - Een onderzoek van Accenture naar het mediaconsumptiegedrag van consumenten laat een duidelijke stijging zien van internetgebruikers die de voorkeur geven aan tv-content op hun pc.

Dat aantal steeg van 32 procent in 2016 naar 42 procent in 2017. Wie liever tv-programma's op een televisie kijkt, daalde in diezelfde periode van 52 procent naar 23 procent. We weten dat het tv-kijkgedrag van consumenten voortdurend verandert. Wat zou het gedrag kunnen verklaren? En waar moeten adverteerders op letten bij het ontwikkelen van koopstrategieën om deze tv-kijkende pc-gebruikers te bereiken?

 

TV niet het standaard apparaat

Een van de redenen waarom consumenten hun tv-tijd naar pc's verplaatsen, is simpelweg dat er nu veel schermkeuzes zijn voor het bekijken van inhoud. Nu meer consumenten niet alleen laptops, maar ook smartphones, tablets en gameconsoles bezitten, is er waarschijnlijk altijd een apparaat in de buurt dat klaar is om te bekijken. Uit het onderzoek van Accenture blijkt ook een toename van degenen die liever tv-content op hun smartphone kijken. Dat aantal steeg van 10 procent in 2016 naar 13 procent in 2017. Wat dit punt voor adverteerders onderstreept, is het toenemende belang van cross-screen campagnes op bijvoorbeeld tv en internet. Enkele van de meest succesvolle advertenties in deze omgeving zijn advertenties die naadloos gevolgd kunnen worden door de ogen van de kijker, waar ze ook terechtkomen.

 

Opkomst van snoerknippen

De tweede reden waarom meer consumenten hun tv-tijd lijken te verschuiven naar pc's, is de opkomst van snoerknippen. De consumenten die de traditionele tv hebben "opgegeven", migreren naar streamingdiensten die de tv-ervaring nabootsen. Ze sluiten dan dus contracten af bij onder meer Netflix en kiezen er juist voor om hun tv abonnement bij een provider op te zeggen. Voor adverteerders is het essentieel om video in hun campagnes op te nemen, zodat ze de felbegeerde demografie nog steeds kunnen bereiken, waar en wanneer ze ook tv-content kijken.

 

Gemak en personalisatie

Het lijdt geen twijfel dat de tv-industrie grote stappen zet om digitale functies zoals interactiviteit en maatwerk toe te voegen aan hun kijkervaring. Maar een gebied waar digitale apparaten, zoals computers, uitblinken, is gebruikerspersonalisatie. En het beste van alles is dat deze functies beschikbaar zijn wanneer een klant zich aanmeldt op een ander apparaat. Voor adverteerders wordt dezelfde verwachting van personalisatie steeds belangrijker voor tv-campagnes. Aankopen op basis van doelgroepen is slechts één voorbeeld van hoe dingen evolueren.

 

Kijkgedrag blijft veranderen

Tv kijken op computers lijkt misschien een verrassende trend, maar wat niet verwonderlijk hoeft te zijn, is dat het kijkgedrag van consumenten zeker zal blijven veranderen. De voorkeur van vandaag voor pc-weergave kan binnenkort een voorkeur worden voor smartphones, wat eigenlijk al het geval begint te worden. Daarna wordt een ander nog uit te vinden apparaat juist weer veel gebruikt voor het kijken van tv. Het punt is dat het eigenlijke apparaat minder belangrijk wordt. Het is echter belangrijk dat adverteerders zich concentreren op de advertentie-indelingen en -technieken die zorgen voor de best mogelijke schaal en flexibiliteit bij het bereiken van hun doelgroep.

 

Algemeen Bedrijfsleven

Terug naar Nieuws

Reacties

Faber Tassen, Koffers & Accessoires Faber Tassen, Koffers & Accessoires Zeilcharter Boreas Zeilcharter Boreas Haarmode Cats Haarmode Cats van Veen Uitvaartzorg van Veen Uitvaartzorg Hippe Frieten & Ons Wijnen Hippe Frieten & Ons Wijnen Hubo-Faber Hubo-Faber Homminga's Fijne Winkeltje Homminga's Fijne Winkeltje TeamFRL TeamFRL Visie-Events Visie-Events Firma Sijtsma Firma Sijtsma Stichting Harlingen Sail Stichting Harlingen Sail CZVideoful CZVideoful Gemeente Harlingen Gemeente Harlingen Kamsma Schoenen Kamsma Schoenen Peter Kuiper, voor oog en oor Peter Kuiper, voor oog en oor Tourist Info Harlingen Tourist Info Harlingen Milûk Milûk Expert Harlingen Expert Harlingen Kunst & Cultuur Kunst & Cultuur Van Campen & Dijkstra Harlingen Van Campen & Dijkstra Harlingen Atelier & Schoenmakerij de Groot Atelier & Schoenmakerij de Groot Joachim de Ruijter Fotografie Joachim de Ruijter Fotografie Zensa Moda Zensa Moda Zwembad Het Derde Haad Zwembad Het Derde Haad
Gemeente Harlingen Gemeente Harlingen Joachim de Ruijter Fotografie Joachim de Ruijter Fotografie Karsten Wonen Karsten Wonen Hubo-Faber Hubo-Faber Faber Tassen, Koffers & Accessoires Faber Tassen, Koffers & Accessoires Atelier & Schoenmakerij de Groot Atelier & Schoenmakerij de Groot Zwembad Het Derde Haad Zwembad Het Derde Haad Homminga's Fijne Winkeltje Homminga's Fijne Winkeltje Zeilcharter Boreas Zeilcharter Boreas Peter Kuiper, voor oog en oor Peter Kuiper, voor oog en oor Copini Opticiëns Copini Opticiëns Visie-Events Visie-Events Tourist Info Harlingen Tourist Info Harlingen Stichting Harlingen Sail Stichting Harlingen Sail Kamsma Schoenen Kamsma Schoenen Hippe Frieten & Ons Wijnen Hippe Frieten & Ons Wijnen BENG Evenementen BENG Evenementen Van Campen & Dijkstra Harlingen Van Campen & Dijkstra Harlingen Firma Sijtsma Firma Sijtsma van Veen Uitvaartzorg van Veen Uitvaartzorg Expert Harlingen Expert Harlingen Haarmode Cats Haarmode Cats CZVideoful CZVideoful Zensa Moda Zensa Moda
Joachim de Ruijter Fotografie Joachim de Ruijter Fotografie Zwembad Het Derde Haad Zwembad Het Derde Haad Museum Het Hannemahuis Museum Het Hannemahuis CZVideoful CZVideoful Kamsma Schoenen Kamsma Schoenen Hippe Frieten & Ons Wijnen Hippe Frieten & Ons Wijnen Tourist Info Harlingen Tourist Info Harlingen Havenbrouwerij | Het Brouwdok Havenbrouwerij | Het Brouwdok Van Campen & Dijkstra Harlingen Van Campen & Dijkstra Harlingen Firma Sijtsma Firma Sijtsma Atelier & Schoenmakerij de Groot Atelier & Schoenmakerij de Groot Stichting Harlingen Sail Stichting Harlingen Sail Kunst & Cultuur Kunst & Cultuur Faber Tassen, Koffers & Accessoires Faber Tassen, Koffers & Accessoires Milûk Milûk Haarmode Cats Haarmode Cats Karsten Wonen Karsten Wonen TeamFRL TeamFRL Homminga's Fijne Winkeltje Homminga's Fijne Winkeltje van Veen Uitvaartzorg van Veen Uitvaartzorg Gemeente Harlingen Gemeente Harlingen Zensa Moda Zensa Moda Copini Opticiëns Copini Opticiëns Hubo-Faber Hubo-Faber
Hubo-Faber Hubo-Faber Copini Opticiëns Copini Opticiëns Zensa Moda Zensa Moda Expert Harlingen Expert Harlingen Visie-Events Visie-Events Haarmode Cats Haarmode Cats Tourist Info Harlingen Tourist Info Harlingen Van Campen & Dijkstra Harlingen Van Campen & Dijkstra Harlingen BENG Evenementen BENG Evenementen Firma Sijtsma Firma Sijtsma Havenbrouwerij | Het Brouwdok Havenbrouwerij | Het Brouwdok van Veen Uitvaartzorg van Veen Uitvaartzorg Zwembad Het Derde Haad Zwembad Het Derde Haad Karsten Wonen Karsten Wonen Gemeente Harlingen Gemeente Harlingen Stichting Harlingen Sail Stichting Harlingen Sail Homminga's Fijne Winkeltje Homminga's Fijne Winkeltje TeamFRL TeamFRL Joachim de Ruijter Fotografie Joachim de Ruijter Fotografie Peter Kuiper, voor oog en oor Peter Kuiper, voor oog en oor Milûk Milûk Faber Tassen, Koffers & Accessoires Faber Tassen, Koffers & Accessoires Atelier & Schoenmakerij de Groot Atelier & Schoenmakerij de Groot CZVideoful CZVideoful
Zeilcharter Boreas Zeilcharter Boreas Zwembad Het Derde Haad Zwembad Het Derde Haad Peter Kuiper, voor oog en oor Peter Kuiper, voor oog en oor Museum Het Hannemahuis Museum Het Hannemahuis Kamsma Schoenen Kamsma Schoenen Kunst & Cultuur Kunst & Cultuur Milûk Milûk Havenbrouwerij | Het Brouwdok Havenbrouwerij | Het Brouwdok Stichting Harlingen Sail Stichting Harlingen Sail Haarmode Cats Haarmode Cats CZVideoful CZVideoful Zensa Moda Zensa Moda Tourist Info Harlingen Tourist Info Harlingen Joachim de Ruijter Fotografie Joachim de Ruijter Fotografie Firma Sijtsma Firma Sijtsma Hippe Frieten & Ons Wijnen Hippe Frieten & Ons Wijnen Hubo-Faber Hubo-Faber Van Campen & Dijkstra Harlingen Van Campen & Dijkstra Harlingen Atelier & Schoenmakerij de Groot Atelier & Schoenmakerij de Groot Karsten Wonen Karsten Wonen van Veen Uitvaartzorg van Veen Uitvaartzorg Copini Opticiëns Copini Opticiëns Expert Harlingen Expert Harlingen Visie-Events Visie-Events