Het kledingmerk werd meteen veelal gedeeld op sociale media.
De jongens hadden al langer het idee om een kledingmerk te beginnen, maar hadden nog geen idee hoe het eruit moest gaan zien en hoe het merk moest gaan heten. Uiteindelijk kwamen ze op de naam Aristocratic.
Harmen zit op de opleiding docent geschiedenis op de NHL Stenden in Leeuwarden en had deze term vaak voorbij zien komen. Uiteindelijk is Harmen meer de geschiedenisboeken in gaan duiken en vervolgens heeft Daan met zijn grafische talenten een aantal ontwerpen gemaakt.
Op deze manier heeft het jonge duo een uniek kledingmerk opgericht met een verhaal gebaseerd uit het verleden. "De bedoeling van ons kleding merk is om de kopers een stukje geschiedenis mee te geven", verteld Harmen. "En door de geschiedenis te vertalen naar unieke en strakke designs willen we op deze manier onze kleding verkopen", vult Daan daarop aan.
Aristocratie is een term die door de geschiedenis heen is ontstaan. "Met ons merk willen we een eigen en unieke stijl uitstralen", verteld Harmen. "Het hoeft niet gelijk honderden euro’s te kosten om uniek te zijn", vult Daan aan.
Daan heeft zelf al 2 jaar een bedrijf in de film en foto sector, deze vaardigheden wilde hij dan ook graag toepassen voor het kledingmerk. Op deze manier is het duo goed op elkaar ingespeeld en gebruikt ieder zijn eigen kwaliteit. "Daarnaast zijn de verschillende ontwerpen maar een beperkte tijd te koop op de website, daardoor blijft het merk exclusief", verteld Harmen.
De twee ondernemers kijken erg uit naar de toekomst en zeggen dat het nog maar het begin is van iets groots.
- De kleding is te vinden op www.aristocratic-clothing.com en de eerder genoemde uitzonderlijke content is te vinden op de Instagram- en facebookpagina van Aristocratic.