Bij de gemeente Harlingen is het nooit saai! Met onze ligging aan het Werelderfgoed de Waddenzee, de rijke cultuurhistorie, het bijzondere nautische verleden en met de stad Harlingen als enige zeehavenstad van Friesland, heeft onze gemeente vele verhalen te vertellen. Geen dag bij ons is hetzelfde en dat willen we je graag laten zien.
Stage lopen bij de gemeente Harlingen
De gemeente Harlingen is een zelfstandige, compacte gemeente in een veranderende maatschappij. Met onze ligging aan het Werelderfgoed de Waddenzee, de rijke cultuurhistorie, het bijzondere nautische verleden en met de stad Harlingen als enige zeehavenstad van Friesland, is Harlingen de stad van schatkamers en zeehelden. Om Harlingen beter op de kaart te zetten zijn er afgelopen jaren belangrijke stappen gezet in de ontwikkeling van de merkidentiteit Harlingen, Welkom aan Zee. Op dit moment werken wij hard aan het vergroten van onze zichtbaarheid als stad onder onze doelgroepen. Dit doen wij met de inzet van citymarketing. Hier kunnen wij best wat hulp bij gebruiken. Daarom zijn wij op zoek naar een stagiair citymarketing (met een opleiding in de richting van communicatie) voor de periode augustus tot en met december (36u per week).
Wat ga je precies doen?
Als stagiair citymarketing ondersteun je de citymarketeer, je collega’s, en TIP (voormalig VVV) in de uitvoer van diverse marketing- en communicatiewerkzaamheden. Denk daarbij aan het doorontwikkelen van onze toeristische website, het maken van content passend bij de verhaallijnen schatkamers en zeehelden, het opstellen van richtlijnen en rubrieken ten aanzien van onze sociale kanalen, en het onderhoud en beheer van onze sociale kanalen #harlingenwelkomaanzee.
We vinden het belangrijk dat jij als stagiair één dag in de week TIP (voormalig VVV) ondersteunt in de uitvoer van hun werkzaamheden op gebied van gastheerschap. Denk daarbij aan het te woord staan van onze toeristische doelgroepen, meedenken over arrangementontwikkeling en hier acties toe uitzetten, maar ook het vullen van onze database met activiteiten van ondernemers.
Specifieke opdracht
Ook is er een specifieke opdracht verbonden aan deze stage waar je gedurende een langere periode aan kunt werken, en waarin jij al jouw expertise kwijt kan. Als stagiair citymaretking werk je een online contentstrategie uit de sociale kanalen van Harlingen, Welkom aan Zee. Deze contentstrategie bevat verschillende richtlijnen en rubrieken die ons helpen in het zo goed mogelijk kunnen bedienen van onze toeristische doelgroepen online. Je voert deze werkzaamheden uit in samenwerking met de citymarketeer, TIP (voormalig VVV) en de ondernemers en stakeholders in de stad/regio.
Wie ben jij?
Jij staat met beide voeten aan de grond, zelfs bij windkracht 7. Als de omstandigheden onstuimig worden, dan houd jij het hoofd boven water. Je bent communicatief, pro-actief en creatief. Je bent theoretisch onderlegd, begrippen als storytelling, contentmarketing, en SEO & SEA zijn niet onbekend voor jou. Je bent bevlogen in wat je doet, en kijkt er naar uit om impact te kunnen maken bij een gemeentelijke organisatie.
Wij bieden jou
Een stageplek bij de leukste gemeente van Friesland (misschien wel Nederland). Je komt te werken in een omgeving waar geen dag hetzelfde gaat zijn. Je gaat actief aan de slag, zult veel leren op het gebied van destinatiemarketing, tot aan de bestuurlijke processen. We bieden jou een kickstart om verder te groeien als communicatieprofessional. Niet geheel onbelangrijk voor jou als student, ontvang je ook nog eens stagevergoeding.
Solliciteren
Stuur uiterlijk 7 juni 2020 je motivatiebrief, cv en eventueel jouw portfolio, naar ikwil@harlingen.nl. Afhankelijk van het aantal aanmeldingen selecteren we een aantal kandidaten voor een persoonlijk gesprek. Daarna hakken we de knoop door en kun jij wellicht vanaf augustus bij ons stagelopen.