Om kinderen op een ludieke manier aan het sparen te krijgen, organiseerde zij in de tweede week van de meivakantie de BigHunt actie.
BigHunt
Twintig rode spaarvarkens met het RegioBank logo werden verstopt in de stad en kids konden deze gaan zoeken. Zo lagen deze verstopt in parkjes en speeltuinen. De ’BigHunters’ die deze biggen als eerste vonden, mochten de spaarvarkens houden. En wat bleek. In Harlingen zijn een hoop goede en fanatieke BigHunters bezig geweest. Soms met behulp van ’BigHints’. Binnen vijf dagen hebben de twintig biggen een nieuwe eigenaar gevonden.
Extra prijs
Alle biggen waren voorzien van een kluissleutel. Maar de helft van deze sleutels paste op de kluis. BigHunters konden bij de RegioBank vestiging kijken of ze de kluis konden kraken, waar het ’goud’ in lag. Er zijn nog een aantal BigHunters die nog niet langs zijn geweest. Dus doe dat nog even! Wie weet win je nog een extra prijs naast je nieuwe spaarpot.
Sparen in belangrijk
Met deze actie wilden Reynold en Camilla op een ludieke manier kinderen voorzien van een nieuwe spaarpot om ze in aanraking te laten komen met het begrip ‘sparen’. Een spaarpot, maar ook zakgeld, is namelijk het ideale middel om te starten met sparen. Hiermee leren kinderen omgaan met geld en zo oefenen zij stap voor stap met geld om te gaan, waar ze later profijt van hebben. Spelenderwijs worden de verschillende munten herkend en leren zij dat als je iets wilt kopen, dat je er voor moet sparen. Kinderen hebben allerlei mooie dromen en Van Campen & Dijkstra en RegioBank, de enige bank in Harlingen, vinden het belangrijk om te helpen samen deze dromen waar te maken.
De BigHunt was een eigen initiatief van Van Campen & Dijkstra in Harlingen en geen collectieve actie van RegioBank waardoor deze actie alleen lokaal is gevoerd. En wat een succes. Op naar de volgende editie in 2023!