Vanwege aanscherping van de coronaregels werd het ‘FF Bellen’. Medewerkers van de front- en backoffice van de Bouwvereniging belden zo’n 100 huurders op.
Waardevolle gesprekken
Dagelijks komen er telefoontjes binnen van huurders met een vraag of een klacht. Nu waren de rollen omgedraaid. ‘Wat een leuke en waardevolle gesprekken hebben wij afgelopen week gehad’, Petra van der Wier, directeur-bestuurder. Huurders reageren enthousiast op het telefoontje van de Bouwvereniging. ‘We spreken veel tevreden mensen, blij met hun thuis en trots op hun wijk’.
Vragen, tips & tops
Huurders stellen vragen over allerhande zaken; Werkt mijn ventilatiesysteem wel? hij maakt bijna geen geluid. Doen jullie nog iets aan de heg? Daarnaast zijn er een aantal tips en tops; Hebben jullie aandacht voor uitwas van hokken in de achtertuin? Mensen vertellen over hun wijk. De een ervaart steeds minder contact met de buurt. De ander vertelt dat het erg fijn is in de wijk, er is oog voor elkaar, jongere gezinnen bekommeren zich om oudere mensen. Medewerkers noteren de input uit de telefoongesprekken, waar actie nodig is, wordt uitgezet.
Persoonlijke aandacht
De meeste huurders reageren blij en verrast op het telefoontje en omdenken van de corporatie. ‘Als je zelf proactief huurders belt, weet je vooraf niet wat er speelt. Het mooie is dat we onze huurders met ‘FF Bellen’ een stukje persoonlijke aandacht geven. Medewerkers spreken ook mensen die eenzaam zijn. ‘De Week van het Huren’ is dan een mooie brug naar ‘de Week tegen Eenzaamheid’. Samen met haar huurders maakt de Bouwvereniging haar sterk voor ‘Veilig, prettig en gezond wonen’. Betrokken en dichtbij; het kan coronaproof.
Speciale aandacht
Een telefoontje met speciale aandacht wordt door huurders zeer op prijs gesteld. Over het algemeen zijn de huurders in Harlingen, Midlum en Wijnaldum erg tevreden.